elu pariisis

neljapäev, märts 18, 2004

Täna käisin ühe oma klassikaaslase, Alicia juures söömas. Puhastverd itaallanna. Kindel on see, et nii head lasagnet pole ma veel elus söönud. Őnneks tiramisut ei saanud ma maitsta, muidu oleks vist ennast lőhki söönud :)

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Alicia juures oli ka üks poiss meie klassis, Habib. Habib on tegelt 28-aastane, pärit Süüriast ja stazheerib günekoloogina. Hakkas günekoloogiks, kuna tal olid koolis alati kőige paremad hinded ja günekoloogid teenivad Süürias kőige paremini. Kes ei tea, siis Süüria on moslemiriik, kus on vőimalikud ainult kiriklikud abielud, mees vőib vőtta endale kuni 4 naist (kui ta tőendab, et tal on piisavalt raha nende ülalpidamiseks). Naiste süütus enne abielu on väga tähtis, seega nt neitsinaha "parandamine" on Habibile tulevikus üks oluline tuluallikas. Samuti nurga-abordid, sest abort ise-enesest on Süürias keelatud. Muidu on Habib Süürias nö vähemuse esindaja, sest ta on kristlane (muidu on küll riik moslemiriik, aga 10 % rahvastikust on ortodokssed kristlased). Loomulikult on Habib oma riigi üle väga uhke, sest tegemist on tsivilisatsiooni hälliga, Mesopotaamia on just see ala (Eufrati ja Tigrise vahel). Habib rääkis nii tänapäeva Süüriast, kui ka Suurest Süüriast, mis on ala ümber Süüria, mida ta kőike loomulikult enda omaks peab. Tőttöelda osa Suurest Süüriast moodustab ka tänapäeva Iisrael. Ja just seetőttu on Habib juutide peale väga kuri: mis rahvas see selline on, kes tuli meie maale, vőttis meie keele, kultuuri ja őigussüsteemi ja nüüd peab ennast "őigeks meheks". Meie tagasihoidlikud selgitused, et kogu see segadus Iisraeli ja tema naabrite vahel on ju pőhjustatud Teise Maailmasőja järgselt lepingust Euroopa riikide ja USA vahel, millega juutidele just selline maa-ala elamiseks anti, teda kuigivőrd ei kőigutanud. Habib on isegi nii radikaalne, et väitis, et talle Hitler meeldib, kuna ta tappis nii palju juute ära.

Krt, sellist sallimatust polnud ma veel elus näinud. See, et venelased Eesti 50ks aastaks okupeerisid, ei pane mind venelasi vihkama. Kőik vene tüdrukud mu klassides on väga toredad olnud ja mul pole pähegi tulnud, et neisse mingi eelarvamusega suhtuda. Habib väitis veel, et ega tegelikult sakslased ka armastavad veel praegugi Hitlerit, kuigi nad ei vői seda kőva häälega öelda. Saksa tüdruk läks selle peale ikka täiesti endast välja. Kuidas saab väita, et tegelikult kőik saksased armastasid Hitlerit ja kogu Nőukogude Liit armastas Stalinit ja Itaalia Mussolinit, kui sa pole iial näinud neid repressioone, mis toimusid.

Kusjuures Habib ise on veel ristiusku, seega Iisrael peaks nagu selle usu häll ja püha koht olema. Uskumatu. Kuidas saab tänapäeval öelda, et ma vihkan kőiki juute ja soovin, et nad maa pealt kaoksid. OK, ma pole mingi eriline juutide armastaja ja olen esimene arvama, et nad on ise paljuski selles süüdi, mis praegu Iisraelis toimub, aga ma ei vihka selle pärast rahvust kui sellist. Konkreetset isikut ei saa vihata pelgalt tema rahvuse pärast. Lőpuks ei ole me ju süüdi selles, kuhu riiki ja missuguse verega me sünnime.

Hea, et ma ise ikka nii tolerantne olen :)