elu pariisis

esmaspäev, aprill 05, 2004

Ma vőin nüüd käed taskus linna peal laiamas käia. Sest mul on nüüd carte de long sejour. Ehk mul on passis üks kleepekas, mis lubab mul Prantsusmaal kuni septembri lőpuni resideeruda. Lőpptulemusena polnudki nii hull see protseduur. Täna läks seal prefektuuris eriti lihtsalt, kőigest 10 minutit (! siinse asjaajamise rekord).

Arstlikust kontrollist, kus kaks nädalat tagasi käisin, pole ma teile ka veel rääkinud. Hmh, täielik nali. Kőik toimus väga organiseeritult, justkui konveieril, ühest kabinetist sisse, teisest välja. Kontrolliti nägemist, vaadati pikkust ja kaalu. Kőige asjalikum asi oli, et tehti kopsuröntgen, ega mul mingit koledat kopsuhaigust ei ole. Edasi mőődeti vererőhku ja kuulati kopsu ja küsiti, ega mul kuskilt ei valuta ja pea ei valuta ja kőht ei valuta. Ainus asi oli, et igas kabinetis küsiti, ega ma rase ei ole :P Ja siis veel küsiti, kas ma olen vaktsiinisüste saanud. Ütlesin, et olen küll ja sellega oldi rahul. Sama hästi oleks ma vőinud neid mitte saanud olla.

Ühesőnaga, ei mingit pissiproovi ega aidsitesti ega midagi. Samas ei saa ma aru, mida teeb Prantsuse riik minu pikkuse ja kaaluga ja selle teadmisega, mis mu nägemine on. Kusjuures kui koolis teiste käest küsisin, kes siin kauem on olnud, siis tuli välja, et varem, umbes aasta tagasi, oli see arstlik kontroll ikka oluliselt rangem olnud. Ja pissiproovi oli vőetud. Ehh, mul vedas :)