elu pariisis

pühapäev, aprill 18, 2004

Eelmine nädal suusatasin ja seetőttu sissekandeid polnud. Kui keegi kunagi Prantsuse Alpidesse suusatama peaks tulema, siis La Plagne suusakeskust julgen küll soovitada. Umbes 5 mäge ja ohtralt erinevaid nõlvu ja snowpark ja lumelauahüpete renn olid kah olemas. Igati sheff. Ehh, järgmine kord, kui suusatama lähen, ma hakkan ikka hüppeid juba harjutama. Hommikuti olid mul suusatunnid, pärastlőunati pidin aga poistega suusatama. Teadagi, tüübid olid mingid profid, kes sel ajal, kui minusugune 2-taseme tsikk paralleelseid pöördeid tehes mäest alla tuli, kaks korda sama mäge jőudsid teha. Eks ma ikka püüdsin nendega sammu pidada, aga nad pidid mind alati tőstukite juures ootama. Aga nädala lőpuks ütles mu suusaőpetaja, et ma suusatan liiga kiiresti :P Kusjuures seekord oli mu suusaőpetajaks klassika - pruun lihastes poiss :) Mitte tüdruk, nagu eelmine kord. Ja tegelt ma ei tea, kui palju tal neid lihaseid oli, sest ega sellest suusakombinesoonist eriti aru ei saa. Aga ta väitis, et kőige raskemast mustast rajast julgeb ta vabalt alla sőita.

Ja eile hommikul tegin DELF 2e degree esimese eksami. Kirjaliku osa. Ma ei julge veel öelda, et ma sellest läbi sain. Ikkagi nädal aega sai ettevalmistustundidest puudutud. Eks ma siis annan teile teada, 4. mail pidid tulemused saabuma. Teine eksam, suuline osa on järgmisel laupäeval.

Kusjuures täiesti uskumatu, aga selles DELF 2e degree ettevalmistusklassis käib üks poiss, kes on Eestist. Päriselt ka. Tegelt ta on Kohtla-Järvelt ja sőnagi eesti keelt ei räägi, aga ikkagi. Ta ise oli ka väga üllatunud, kui kuulis, et me samast kandist oleme. Väitis, et selle 3 aasta jooksul, mis ta Pariisis on olnud, on ta vaid ühte eesti tüdrukut näinud. Hmh, üldiselt poolakatest ja sakslastest pőhjapoole eriti rahvast Alliance Francaise'is ma kohanud pole.

Täna kolasin Marais's, sest see on pühapäeviti kőige elavam koht Pariisis. Marais nimelt on juudikvartal, seega reedeőhtuti täiesti välja surnud, aga pühapäeviti seal elu keeb. Homode kvartal on seal ka kohe kőrval, nii et sealkandis saab vabalt hängida, igast murjanid ei tule sind tülitama, kui tüdruk oled :) Lahedad disainipoed on seal. Ja avastasin, et siinne kaubandus teeb edusamme, nii mitmedki poed olid täna lahti, mis sest et pühapäev on. Mitte ainult turistide poed ja araablaste poed, vaid korralikud kingapoed jm väiksed butiigid. Oh tuleks kord päev, kui ka Galeries ja Printemps 7 päeva nädalas lahti oleks. Loodan, et see aeg ei ole kuigi kaugel.