elu pariisis

neljapäev, mai 13, 2004

Igast asjad on käest ära läinud. Kodu on sassis, n?ud mustad ja tähtajad ammu üle pea. Kirjadele pole vastanud, blogi pole kirjutanud. Koolis käin, aga kodutöid pole j?udnud teha. Tegelt ikka oma ettekande jutustamistunnis tegin ära. Kuna mu jutustamistund on kunstikallakuga, siis murdsin enne ikka pead, millest rääkida. Suvalise kunstniku eluloost ei tahtnud teha, sest raamatukokku ettevalmistama minna ei viitsinud. Niisiis rääkisin teemal "Eesti kunsti tänapäev ja kas Eesti kunstnikel v?ib maailmas ka kunagi tulevikku olla" (hea udutamise teema :). Promosin Semperit, Mäetamme ja Olet, Pärti, Kaplinskit ja Krossi. Arhitektuuri tegin täitsa maha. Maarjast ja Eurovisioonist rääkisin kah. Ja l?ppu lisasin, et tegelt meil on loodus ikka palju väärtuslikum kui kaasaegne kunst. ?nneks k?igile tundus Eesti nii huvitav, et j?udsime peagi tavaliste küsimusteni. Nagu mis keelt me räägime ja kas see on väga kallis maa ja kas meil ikka elekter on (tegelt seda ei küsitud, aga sotsiaalkindlustuse ja pensioni olemasolu kohta küll). Ühes?naga, tavaline Eesti promo oli jälle. Ise olin rahul :)

Viirusega sai 1:0 eelmine laupäev. Nädal aega v?ttis aega. Pärast leidsin oma arvutist tulemüüri ka üles. Ja ajalehest lugedes, et nad selle teismelise kinni v?tsid, kes selle välja m?tles, olin ikka ülir??mus. Ja loodan, et nad ta vangi panevad. Teistele ?petuseks.

Kuna mu ema tuli mulle külla, siis olen teinud k?iki turistide asju. Kusjuures ülimalt kosutav on, sest avastan ikka uuesti, kui vinges linnas ma elan. Mortmartre on üks väike küla keset linna, Galeries Lafayette on oma ilu poolest täielik paradiis, lisaks veel gooti kirikute graatsia, Ile St Louise'i rahu, Louvre'i pompöössus, Eiffeli elegantne vorm... Haussmann ja Champs Elysee oma melus ei lase unustada, et tegu on ikka maailmalinnaga. Hullult ilus. Homme on programmis Pere Lachaise'i kalmistu ja Belleville. Laupäevast plaani veel ei tea, aga algab see igatahes väikse kohvi ja croissantiga, selles olen kindel.

Hmh, vahel taban end, et tahaks eesti keeles ka tuleviku ajavorme kasutada. Vat ei saa.

Ükspäev arutasime tunnis väljendeid, mis on seotud v?rdlustega. Nt tugev kui türklane ja pime kui mutt. Kui ma teatasin, et eesti keeles on väljend "paljas kui porgand", ei saanud terve klass mitu minutit naeru pidada. Täitsa korralik väljend iseenesest ju...

Täna käisin tütarlastega (koolist) pastat söömas ja hullut hea oli. Ja tsikkidega lobada on ka ülimalt kosutav.