elu pariisis

teisipäev, märts 14, 2006

Lollist tarbijast ja nina nokkimisest

See Belgia asjaajamine on nii n?me ikka, et igasuguseid asjaajamisi üritan nii kaugele lükata, kui v?imalik. Laupäeval sain ?nneks Belgacom'ist (internet, mida ikka veel ei ole) l?puks lahti, kuigi see tähendas 3 tundi kahekesi korraga erinevate inimeste peale karjumist. Kui poleks karjunud, oleks lolliks "olulist turuj?udu omava ettev?tjaga" v?itlevaks tarbijaks edasi jäänud ja 100 eurot kuus maksnud. Siiani ?nneks pole pidanud midagi maksma. Aga näiteks see, et su lepingu peale on kirjutatud, et sa v?id lepingust taganeda 14 tööpäeva jooksul pärast toote kohale toomist, tähendab Belgacom'ile, et sa saad tegelikult taganeda ainult 14 päeva jooksul pärast lepingu s?lmimist ja loomulikult esimene randevuu tehnikuga toimub alles kuu aega pärast lepingu s?lmimist. Nii et ostad p?rsa kotis, nii et seda nägu. Kui sul midagi kobiseda on, siis kirjuta vahemehele, kes tarbija ja ettev?tjate vahelisi vaidlusi lahendab ja tema siis ütleb, kuidas on. Tere tali, eriti k?va tarbijakaitse poliitika on neil siin ikka. Järgmine kord, kui BE koosolekul s?na v?tab ja jälle oma kallitest tarbijatest jahuma hakkab, siis ütlen neile, mis nende tarbijakaitse tegelikult tähendab.

Nüüd ma ei julgegi enam oma teisele väljavalitud internetipakkujale helistada, sest mine tea, mis kamm nendega veel lahti läheb.

Muidu nädalavahetus kulus t?esti igasuguste rumaluste peale ära... Kui mul l?puks see üks nädalavahetus kätte j?uab, millal ma Belgias olen, siis on igast ajamist vajavaid asju nii palju kogunenud, et tuleb ainult mööda Brüsselit traavida. Laupäeval alustasime juba kl 8.30. Ja pühapäev kulus ka kuidagi niisama ruttu ära. Viirust?rjet installides.

Muidu ma ?pin igast huvitavaid prantsusekeelseid väljendeid, näiteks kuidas on "nina nokkima". ja mida tähendab echeance ja prestations.

Päike on välja tulnud (päriselt ka, kuigi külm on, nii 0 ja alla selle) ja mul on hirmus tahtmine nüüd shopata, rihmikuid ja ?hemaid riideid osta (sviiter-kampsun-jakk-tuhat salli kombinatsioon viskab juba nii üle), aga mu raha kulub kuidagi iseenesest igast muude asjade peale ära. Ise ka ei saa aru. Ma peaks vist endale mingi p?lvesideme ka ostma, sest parem p?lv annab endast märku, kui liiga palju huvitavaid harjutusi teha.