elu pariisis

teisipäev, detsember 14, 2004

Mul viimasel ajal on igast soovitusi kui varrukast v?tta. Aga üks tähtsamaid tuleb siit: kui te ei ole veel oma järgmise puhkuse plaane teinud, siis minge palun Prahasse (muidugi kui te seal veel käinud pole). Sest Praha on nii m?nus. Ja hästi ilus. Euroopa ajalugu paistab igast kivist ja sammust, k?ik Keplerid ja Kunderad tulevad meelde, Kafkast ja Dvorak'ist (10-v?istleja muidugi) rääkimata. Lisaks on Praha ikka veel suht odav, kui Lääne-Euroopaga v?rrelda. Ma v?in teile kesklinna hostelit ka soovitada, mis igati soodsas kohas paikneb.

Jah, nädalavahetuse veetsin Prahas. Adusin oma ?nne, et ma elan sellest suurepärasest linnast vaid 300 km kaugusel. Karli sillal tegin pilti, juutide surnuaias uurisin nende hauakive, nägin esimest gooti stiilis sünagoogi (hmh, palju ma neid siis näinud olen tegelt, Budapestis, Viinis, Trnavas ja Trencinis, Pariisis kah ühte, aga k?ik need olid teistsugused, sellised uuemad), presidendi lossi ees vahetus vahtkond, kolasin mööda kitsukesi tänavaid ja ahhetasin iga fassaadi peale. Hirmus külm oli, nii et j?in ohtralt tänavalt ostetud h??gveini ja käisin igas tee peale jäävas kohvikus. Ühes?naga, olen vaimustuses. ?lu on t?esti hea, isegi mina j?in. Ja kujutage ette, et Prahas on Havanna Club, mida peavad päris kuubalased. Hullult lahe oli, j?udsime veel viimasel hetkel. Meist hiljem tulijad pidid end peaaegu et sisse pressima, eriti ruumi polnud.

Pidin nüüd oma linnade Top Kolmes korrektuure tegema, et Prahale seal ruumi oleks.

Eile käisin Viinis j?ululaadal punshi joomas, mis maitses hullult hästi.

Täna lähen oma kohalikku Bratislava ooperisse Nabuccot vaatama. Kujutate ette, et slovakkidele maksab ooperipilet k?ige parematel kohtadel vaid 200 Slovakkia krooni, mis teeb umbes 80 EEK-i. Peaaegu tasuta ju. Estonias vist alla 300 ei saa enam eriti midagi... Igatahes olen r??mus. Aint netist pean alati enne ooperi kokkuv?tte otsima, sest kavalehed ja tiitrid on slovaki keeles :P ja mu tase veel nii k?rge pole.


2 Comments:

  • At 10:00 AM, Blogger miisu said…

    ohoo. kui äge sul ikka seal on :)

    muide, Estonias saab ka 60 eeguga käia, kui oled isic kaardi omanik ;)
    a kus pilte näha saab?

     
  • At 11:19 AM, Blogger Triin said…

    Pildid on sellised, et iga pildi peal olen ma salli sisse m2hitud ja aint punane nina paistab. Nii et pigem neid vist ei n2e.

    Tegelt praeguseni on pildid veel fotokas, nii et l2heb aega. V6ibolla. Kunagi.

     

Postita kommentaar

<< Home