elu pariisis

teisipäev, november 30, 2004

Nii, ma otsustasin, et ma ikka üritan korralikumalt oma blogi edasi pidada. Kuig pealkiri on vale ja ma ei resideeru enam Pariisis. Aga mul on nüüd uus töö ja parem tuju :)

Niisiis, et k?ik ausalt ära rääkida, ei resideeru ma enam Pariisis ega Moskvas ka mitte. Vaid hoopis Bratislavas, Slovakkias. Osad teavad niikuinii juba. Tegelt ma ei oskagi Slovakkia kohta praegu muud öelda, et j?uluturg on siin raekojaplatsil oluliselt elavam kui Tallinnas. See ei ole mingi pelgalt turistide meelitamise koht, kus müüjad päev otsa külma käes igavlevad. Iga ?htu käib täielik pidu, k?ik kogunevad sinna pärast tööd (töö l?peb siin tavaliselt juba kl pool neli. Aga algab ka kell 7 hommikul :P). Joovad punshi ja söövad lokshasid (kohalik kartulipannkook). Vahepeal saab igast kohalikku käsitööd osta. Ja nädalavahetusteti lapsed esinevad :)

Aint üks asi tuli veel meelde. Teadagi Slovakkial on väga tihedad sidemed Tshehhiga. Ja sellepärast vähemalt pooled siinsetest autodest on Shkodad. Iidvanad, keskmised ja täitsa uued. Shkoda auto sai endale nime nii, nagu Fordki: üks tüüp, kelle perekonnanimi oli Shkoda, otsustas Tshehhi autotehase ehitada ja ehitaski. Ainult et slovaki keeles ja ka tshehhi keeles on sel s?nal tähendus ka. "Shkoda" tähendab eesti keeles "kahju". Slovaki keele tunnis ?ppisime. Nt selline dialoog:
- Ako auto mash? (missugune auto sul on?)
- Shkoda mam Shkoda (Kahjuks on mul Shkoda)
- Aa, Shkoda, shkoda.... (Aa, Shkoda, kahju...)

Tegelt siin keeles on see täht, mis eestis on s?nas shokolaad, aga mida ma praegu kirjutada ei oska. S katusega. Niisiis kirjutan sh.

Järgmiste sissekanneteni :)

2 Comments:

  • At 9:27 AM, Blogger miisu said…

    vajutad klafile alt gr(paremalpool spaceklaffi) ja s

    k?ik peaks sujuma ;)

     
  • At 12:29 PM, Blogger Maarja said…

    jee, ąkoda ruulib ;)

     

Postita kommentaar

<< Home