elu pariisis

pühapäev, veebruar 24, 2008

Pariis

Seekord oli Pariisis eriti mõnus. Terve laupäev oli ainult minu päralt, kuhugi ei pidanud kiirustama ega minema. Ilm oli ilus (kirsid juba õitsesid!), nii ma siis jalutasin mööda Pariisi ilusamaid kvartaleid. Kolasin Bon Marchés ja la Grand Epicerie de Paris-s ja vaatasin, kuidas eriti shikid ja eriti rikkad 6. ja 7. arrondissement'i elanikud sisseoste tegid. Rue de Bac'il jalutasin ja imetlesin prouade fantaasiaküllaseid ilusa ilma mantleid. Lõpuks jõudsin Musée d'Orsay juurde ja otsustasin ka sinna sisse astuda. Sellest on küll juba terve igavik, kui ma ühelgi näitusel pole käinud. D'Orsay-s vaatasin ühte 20. sajandi alguse fotograafi töid (osad neist olid juba värvifotod) ja prantsuse-belgia arhitekti juugendstiilis töid. Musée d'Orsay meeldib mulle, kuigi ma eriline impressionistide fänn ei ole. Aga mulle meedib see vana vaksal, mis nii mõnusalt on muuseumiks kohandatud.

Õhtul enne küllaminekut käisin veel kodulähedases lillepoes, kus müüjad alati eriti hulle nalju viskavad. Mõnus!

Pariisi tasub minna.