elu pariisis

teisipäev, oktoober 24, 2006

Korraliku tüdrukuna käisin naistearstil kontrollis. Mingeid kaebusi mul pole, aga kuna ammu polnud käinud, siis m?tlesin minna. Nii ma sellele noorukesele arstitädile ka rääkisin. Arst küsis, et kas teil Eestis siis on ka see tavaks, et kord aastas tuleb ikka kontrollis käia. Ma ütlesin, et muidugi, millest üldse selline küsimus. Arst pobises, et ega neil käib siin neid naisi igast erinevatest maadest ja osad vist ei j?uagi kunagi arsti juurde, kui just sünnitamiseks ei lähe.... Mul tuli selleks ajaks juba naer peale, peaaegu oleks tahtnud öelda, et ega Eesti mingi arengumaa pole. Isegi riigihaigla naistearstikabinetid on meil paremini sisustatud kui teil siin see vinge ülikoolikliinikum Brüsselis. Päriselt ka, tool ja riistad ja k?ik muu olid vist küll sellest ajast pärit, kui see kliinik ehitati, siis umbest 70ndatest. Ühekordselt kasutatavatest arstiriistadest v?is vaid und näha. Ainult arvuti laua peal oli selline vähe moodsam.

Sellega seoses tuleb mul veel meelde, et kuna siin Belgias nad suutsid eelmine nädal järgmise aasta eelarve vastu v?tta, siis anti k?ik ülevaade, kuhu kui palju raha kulub. Sotsiaalteenuste eelarvest mingi 40 % kulub arstiabile. Ma küll ei tea, kuhu see raha siis läheb.... Igatahes eilse külastuse järel ma m?tlesin, et pikemat siin Belgias haiglas küll ei tahaks olla. Lapsi siinses haiglas saada ka vist mitte, olgu ülikooli kliinikum v?i mitte...