elu pariisis

kolmapäev, märts 16, 2005

Kosmopoliit

Viimasel ajal olen ma siin Slovakkias liiga palju igasugu m?ttetu agressiivsuse sihtmärgiks olnud. Ma ei hakka igast halbadest ja m?ttetutest asjadest kirjutama, aga see, mis siin toimub, on puhas j?mlus, lollus ja vist ka rassism. Jah, tundub, et elus esimest korda satun ma rassismi ohvriks just siin, Bratislavas. "Kuna sa ei ole meie, järelikult oled jobu ja meie vastu...", selline m?tteviis paistab valitsevat. Lisaks veel rumalus ja laiskus ning kohati ka talumatu ülbus hoolimata oma rumalusest ja laiskusest. Eks see vist ongi see väikerahva kapriis ja kompleks, mille peale ma ükskord juba natuke m?tlesin. Neil on ju vaja end t?estada, et maailmakaardile saada ja et neid ikka tshehhidega segi ei aetaks. Siis ülbavad lihtsalt. Ise on lollid kui vene kirsad. Niisiis, täna avastasin, et Slovakkia küll see koht, kus ma tegelikult ja päriselt elada tahaks.

Nädalavahetusel j?udsin järeldusele, et kuigi Pariis on lahe shopinguks ja näituseks ja vahel muidu hängimiseks, siis Pariisis ka kogu oma elu veeta ei tahaks. Olgem ausad, inimesed on seal lihtsalt hullud. Kinos katsub suvaline tüüp su p?lve, keegi kutsub suvalt tänava peal kohvile, neegrid tahavad katsuda... Tuleb t?deda, et ma Pariisis erilist rassismi ei kohanud, kuna see linn on selline rahvaste paabel, et k?igil on sügavalt pohhui, mis nahavärv sul on v?i mis keelt sa räägid. Tagasi m?eldes, siis kohalikku ühiskonda sulamine oli seal oluliselt lihtsam, kui siin Bratislavas. Karta on, et siin ei saaks minust kunagi kohalikku. Slovakkide slovaki-identiteet on lihtsalt nii tugev, et väljaspoolt tulijad tuntakse kaugelt ära ja nad elavad ikka kuidagi omaette maailmas siin.

Aga ega prantslased ikka normaalsed ei ole. Eelmine neljapäev oli seal suur streik, kogu transport ja ?petajad ja üldse kogu avalik teenistus. Streigi p?hjus: prantslaste ostuj?ud on kahanenud... Halloo, welcome to the real world! Midagi pole teha, aga sama probleem on päris paljudes riikides. Mida siis eestlased 10-15 aastat tagasi oleks pidanud tegema, meil polnudki ostuj?udu. Ja ega praegu olukord kohati parem ei ole. Ja üldse k?igis teistes riikides ka, Saksamaa tuleb kohe esimesena meelde. Meile ?petati juba koolis, et majandus käib sinusoidi mööda. Kui majandus on madalseisus, siis v?iks natuke reformidele m?elda, mitte ainult pidurdada iga asja peale ja streikida. Aga noh, selle frankofoonse ühiskonna veidrustest v?iks rääkida päevade kaupa. Lugege Iti ja Liisa blogi, aadress on http://moisavahe.dcee.net, kus Liisa on teist semestrit Bordeaux's.

Lugedes netist Eesti uudiseid on mul sügavalt piinlik ka selle pärast, mis praegu Eestis toimub. Valitsuskriis on hullem kui m?nes suvalises Aafrika banaanivabariigis. Mul on lihtsalt häbi. Salamisi loodan, et ükski mu mitte-eestlasest s?ber ei tea, mis kilulinnas käimas on. Niiet hoolimata k?igist patriootlikest tunnetest ei tahaks ma praegu Eestis ka elada.

Moskva oli kah liiga räige minusuguse väikse blondi jaoks...

Tundub, et ma pean ikka m?ned teised riigid ka elamiseks järgi proovima. Kuigi ma tegelt tean juba ette, et ega kuskil pole piimaj?ed ja pudrumäed. Igalpool on nagu nats vastik. Üritan vastu pidada :)

Peaksin vist rohkem sporti tegema, siis ma oleks tugev ja annaks lihtsalt k?igile pasunasse, kellel midagi kobiseda on. Oleks ise kah j?mm-beib :)

2 Comments:

  • At 7:45 AM, Blogger miisu said…

    uh, päris karm värk igatahes.
    a tule koju?

     
  • At 1:43 PM, Anonymous Anonüümne said…

    No TMV - Pariis on ikka viimane koht kuhu ma tagasi tahan. Ära v?iks kaotada selle pleisi maa pealt. 1 ruutkilomeeter La Defense'i ja kogu lugu. Kui prantslastel m?ni vein normaalselt välja poleks tulnud, siis hakkaks ise rassistiks. Elu on ainult Californias v?i siis siin Skanes :P

     

Postita kommentaar

<< Home